ΤΟ 3ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ: «ΠΡΑΣΙΝΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ»

Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Επιχειρήσεων Σερβίας συμμετείχε ως συνδιοργανωτής του 3ου ετήσιου συνεδρίου με θέμα «Πράσινη Ενεργειακή Μετάβαση – Ενεργειακός Μετασχηματισμός μέσω Βιώσιμων Επενδύσεων και Κυκλικής Ανάπτυξης», το οποίο πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Σερβίας, το Βρετανο-σερβικό Εμπορικό Επιμελητήριο, τον Κροατικό Επιχειρηματικό Σύνδεσμο και τον Βελγο-σερβικό Εμπορικό Επιμελητήριο, την 1η Ιουνίου 2026.

Το συνέδριο συγκέντρωσε εκπροσώπους του επιχειρηματικού, χρηματοπιστωτικού, νομικού και ενεργειακού τομέα, αποτελώντας μια σημαντική πλατφόρμα ανταλλαγής απόψεων και εμπειριών σχετικά με τη χρηματοδότηση έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, τα πράσινα χρηματοοικονομικά εργαλεία και την εφαρμογή των αρχών της κυκλικής οικονομίας.

Το συνέδριο άνοιξε ο Mihailo Vesović, Αντιπρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Σερβίας, ενώ κεντρικός ομιλητής ήταν ο Καθηγητής Δρ Ernest Vlačić, ο οποίος ανέπτυξε τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που δημιουργεί η πράσινη μετάβαση.

Το πρώτο πάνελ, με θέμα «Χρηματοδότηση Πράσινων Έργων και Επενδύσεων», συντόνισε ο Δρ Radman Šelmić. Στη συζήτηση συμμετείχε και το μέλος μας Jelena Nestorović (UniCredit Bank Serbia), μαζί με εκπροσώπους των εταιρειών Tasić & Partners, Mott MacDonald και Marsh. Οι συμμετέχοντες ανέλυσαν διαφορετικά μοντέλα χρηματοδότησης πράσινων έργων, ζητήματα αξιολόγησης κινδύνων, καθώς και τον ρόλο των χρηματοπιστωτικών και ασφαλιστικών μηχανισμών στην υποστήριξη της ενεργειακής μετάβασης.

Το δεύτερο πάνελ, με θέμα «Κυκλική Οικονομία και Εφαρμογή Κυκλικών Επιχειρηματικών Μοντέλων», συντόνισε ο Sinisa Mitrovic. Στο πάνελ συμμετείχαν επίσης τα μέλη μας Miroslav Gligorijevic (TITAN Cementara Kosjerić) και Dimitrios Delis (Alumil Yu Industry), καθώς και εκπρόσωποι της Structura Concept και της Δικηγορικής Εταιρείας Mijatović & Providžalo. Η συζήτηση επικεντρώθηκε σε πρακτικά παραδείγματα εφαρμογής κυκλικών επιχειρηματικών μοντέλων, στις δυνατότητες επαναχρησιμοποίησης υλικών, στα συστήματα ανακύκλωσης, καθώς και στο κανονιστικό και επιχειρηματικό πλαίσιο που υποστηρίζει τη βιώσιμη μετάβαση.

Το συνέδριο ολοκληρώθηκε με γεύμα δικτύωσης, προσφέροντας στους συμμετέχοντες την ευκαιρία να συνεχίσουν τον διάλογο, να ανταλλάξουν ιδέες και να ενισχύσουν τις επαγγελματικές τους σχέσεις.